Prakijkinformatie

Vergoedingen.

Wanneer u verwezen bent voor de specialistische GGZ dan zal uw behandeling plaats vinden via 1nP.* De vergoeding komt dan uit het basispakket van uw verzekering. Het enige dat u dan hoeft te betalen is het eigen risico.

Wanneer u verwezen bent voor de basis GGZ zijn er twee opties. Of de behandeling vindt plaats via 1nP* of ik declareer rechtstreeks aan uw zorgverzekeraar. Aan het begin van de behandeling maken we daar een afspraak over. Waar u verzekerd bent speelt daarbij een rol. Ook hier geldt dat het eigen risico nog wel betaald moet worden.

 

Wanneer zorg niet vergoed wordt door de zorgverzekeraar dan betaalt u per consult. (45-55 minuten) In principe is dat dan inclusief minuten die besteed worden buiten het directe contact om. Het tarief is dan €95,-. Sommige gesprekken kunnen langer duren dan een normaal consult. Kosten zijn dan naar ratio.

Overigens kunnen er bij u omstandigheden zijn die reden geven om af te wijken van het genoemde tarief.

 

Wachttijd.**

12 a 14 weken.

Het kennismakingsgesprek is ook de start van de behandeling. Dus niet dan alsnog wachttijd.

Annuleren afspraak:

Een gemaakte afspraak dient minimaal één werkdag (24 uur) van te voren geannuleerd te worden. Indien de afspraak te laat wordt geannuleerd zal de afgesproken sessie persoonlijk bij u in rekening worden gebracht. (€75,-) De verzekering vergoedt niet bij ‘niet verschijnen’. Dit geldt ook voor annuleringen waarbij overmacht reden van de annulering is. De reden hiervan is dat tijd wordt gereserveerd en deze wordt in rekening gebracht. U kunt telefonisch dan wel persoonlijk een afspraak annuleren. Mocht u op een dag/tijdstip bellen waarop u niet persoonlijk te woord wordt gestaan, laat dan een bericht achter op de voicemail.

AVG

De praktijk houdt zich aan de regels betreffende uw privacy.

Het e-mail adres is een beveiligd adres.

In dat verband zal ik ook geen WhatsApp contact met u onderhouden. Tenzij u dat zelf initieert, in het besef van gebrekkige privacy bescherming. Wanneer u wel via een app wilt communiceren verzoek ik u om Signal op uw mobiele telefoon te installeren. Die app staat bekend als AVG-proof.

Klacht.

Als u voor uw gevoel en naar eigen oordeel onzorgvuldig of verkeerd bent behandeld/begeleid, dan kun u een klacht indienen.

Als het goed is hebben wij in de gesprekken al wel aan de orde gehad waar u niet tevreden over bent. Komen wij er niet uit kunt u overwegen over te stappen naar een andere psycholoog of een formele klacht in dienen. Omdat ik lid van ben van het NIP kunt u daar terecht. Uiteindelijk zou u ook een klacht bij het medisch tuchtcollege kunnen indienen aangezien ik BIG-geregistreerd ben.

Kwaliteitsstatuut.

Als praktijk ben ik verplicht een kwaliteitsstatuut te hebben. Onderaan deze pagina staat een link als u door op klikt kunt u het kwaliteitsstatuut inzien.

Lidmaatschappen verenigingen en registraties.

BIG: nr: 29051975625 (GZ-psycholoog)

AGB-code praktijk: 94-003657

AGB-code persoonlijk: 94-004192

KvK nr: 24463085

NVRG nr: NVRG-11801

Lid CVPPP

Psycholoog NIP

 

* U kunt u aanmelden via site van 1nP.

**Dit is een indicatie waar u geen rechten aan kunt ontlenen.

Kwaliteitsstatuut Nunspeet
PDF – 98,8 KB 8 downloads